Cuprins:
- Cât costă un site?
- Un site web costă cât ești dispus să plătești
- Prima variantă nu este atât de importantă
- De ce să apelez la profesioniști în web design?
- De unde pot cumpăra un domeniu?
- De ce să nu folosiți o găzduire gratuită
Cât costă un site?
Să zicem că te costă 500 de euro, sau 2400 de lei. Asta înseamnă într-un an aproximativ 200 RON pe lună, sau 7 lei pe zi. Întrebarea este... Ești dispus să plătești 7 lei pe zi pentru un agent de marketing care lucrează non-stop, zi și noapte, pentru a îți aduce clienți?
Partea bună este că uneori nu te costă 500 de euro, te costă 400 de euro, sau poate chiar 200 de euro! Acum ești dispus să faci această investiție?
Prețurile din tabelul de mai jos sunt pur informative:
Pachet | Timp | Pret |
---|---|---|
Site static 5 pagini | 4 zile | 800 RON |
Site dinamic cu CMS | 14 zile | 1200 RON |
Site dinamic complex | 30 zile | 2500 RON |
Magazin online | 30 zile | 3000 RON |
Logo design | 2 zile | 500 RON |
Renovare website | 5 zile | 800 RON |
Analiza SEO | 1 zi | 200 RON |
Promovare Google | - | 300 RON |
Promovare Facebook | - | 300 RON |
Un site web costă cât ești dispus să plătești
Chiar dacă sună aberant, prețul unui site web poate varia de la zero lei până la cât ești dispus să plătești. Bineînțeles este valabilă zicala: "primești cât plătești", dar asta nu înseamnă că trebuie să investești tot bugetul într-un site. Uneori, o soluție universală la un preț decent este la fel de eficientă și are același impact ca o soluție personalizată costisitoare. Daca vrei site-ul tău sa aibă o anumită funcționalitate deosebită fata de celelate site-uri, trebuie analizat dacă investitia este justificată răspunzând la o întrebare ce pare simplă la prima vedere: - Au nevoie clienții mei de așa ceva?
Dacă măcar 20% din vizitatorii site-ului ar aprecia noua funcționalitate, și dacă bugetul o perminte, atunci mergi înainte și solicită crearea acestei funcționalități. Pe termen lung vei avea de câștigat!
Prima variantă nu este atât de importantă
Cu toate că ți-ai dori site-ul tău să fie complet din prima, probabil nu va fi. Așa că nu are sens să te stresezi atât de mult în primă fază cu aspectul lui, nici cu elemente complexe de funcționalitate. Din experiență pot spune că 60% din componentele implementate în prima variantă a site-ului sunt modificate pe parcurs în funcție de nevoile utilizatorilor. Urmărind comportamentul vizitatorilor site-ului folosind instrumente precum Google Analytics, vei observa care sunt paginile ce aduc mai mult trafic și vei ajusta și restul paginilor vizual sau contextual. Important este să lansezi repede pagina web pentru a începe aceste teste.
Cum spunea Zuckerberg: "Move Fast and Break Things", aproximativ tradus: "Mișcă-te repede chiar daca faci greșeli". Toate greșelile le vei repara la timpul lor, important este să exiști pe piață, și de ce nu, să urci pe primul loc.
Asta nu înseamnă că trebuie să publici un site web inestetic și dezordonat. Vaianta 2.0 va fi întotdeauna mult mai reușită, așa că nu ar strica, prima varianta să fie cât se poate de bună.
De ce să apelez la profesioniști în web design?
Răspunsul este valabil în orice domeniu până la urmă, și se rezumă la experiență. Probabil după o luna de cursuri HTML, CSS, JavaScript și PHP, cu puțină îndemănare vei putea să iți construiești singur un site. Însă vei face multe greșeli de începător ce sunt normale și esențiale în procesul de învățare. Dacă ai destul timp la dispoziție e ok, dar dacă timpul te presează și trebuie să te concentrezi pe afacerea ta, atunci apelează la specialiști în web design. Dacă vrei să nu plătești în mai multe locuri pentru a obține ce îți dorești, apelează la cei ce pot construi orice. Însă, toți se declară specialiști, cum îți dai seama cine spune adevărul? E simplu, le verifici portofoliul și deschizi site-urile clienților. Arată bine? Se încarca rapid pe mobil? Elementele din pagină sunt corect aliniate pe toate dispozitivele? Eventual, și un test de viteză cu PageSpeed Insights poate scoate la suprafață anumite greșeli legate de SEO.
De unde pot cumpăra un domeniu?
În zona domeniilor .RO domeniile pot fi cumpărate prin companiile de hosting cu rol de registrari sau direct de la sursă: ROTLD.ro Pentru domeniile .RO există o taxă anuală de 12 EUR + TVA (19%) în valoare totală de 14,28 EUR.
Pentru zona .COM, .NET, .ORG și multe alte variante de domenii recomand Namecheap.com. Poți cumpăra prin Namecheap domenii .COM chiar și cu $0.88 în primul an.
De ce să nu folosiți o găzduire gratuită
Am listat mai jos 7 motive pentru care să nu folosești un hosting gratuit:
- Viteza de încărcare a site-ului este redusă
- Găzduirea gratuită uneori încarcă scripturi cu reclame peste site
- Lipsa de suport tehnic rapid în cazul problemelor
- Serviciul se poate închide în orice moment
- Lipsa facilităților de backup recursiv
- Lipsa accesului la baze de date în unele cazuri
- Prețul redus al soluțiilor de găzduire site plătite
Companie | Pret minim | Spatiu |
---|---|---|
Romarg.ro | 1.95 euro | 10 GB |
THC.ro | 0.95 euro | 2 GB |
Gazduire.ro | 1.49 euro | 10 GB |
Virtono | 0.80 euro | 5 GB |
MxHost.ro | 3.49 euro | 10 GB |
TLH.ro | 2.99 euro | 6 GB |
Hosterion.ro | 3 euro | 10 GB |
ClausWeb.ro | 1.25 euro | 2 GB |
Hostx.ro | 1.75 euro | 5 GB |
Hostinger.ro | 1.05 euro | Nespecificat |
Megahost.ro | 0.99 euro | 1 GB |
Hostico.ro | 0.99 euro | 2.5 GB |
Trebuie ținut cont că nu toate hostingurile sunt egale ca viteză, timp de răspuns, uptime și suport. În general prețul reflectă calitatea tipului de găzduire, așadar va recomand să începeți cu un pachet minimal la un provider de hosting recunoscut, iar apoi în funcție de necesități să măriți abonamentul și viteza.
Dacă aveți nevoie de consultanță în alegerea unui hosting, sau o evaluare a costurilor construcției unui site, ne puteți contacta oricând.